Zonnepanelen regelen is een eitje

26.05.2021 Simone Tresoor

Zonnepanelen regelen is een eitje

De solarmarkt kenmerkt zich nog weleens door technische details en complexe informatie die door consumenten niet zo goed begrepen worden. Tijd om het zo eenvoudig mogelijk voor hen te maken, dacht de Solarclarity Group. En daarom komen  ze met een consumentencampagne en een vernieuwde website voor hun eigen zonnepanelenmerk: Denim.

Onlangs lanceerde Denim als eerste B2C-solarmerk in Nederland de campagne: ‘Zonnepanelen, zo simpel is het’. In de campagne komen alledaagse handelingen terug, van planten water geven tot veters strikken. Centraal staat het gemak waarmee consumenten Denim-zonnepanelen kunnen regelen.

“In de solarmarkt zien consumenten door alle technische informatie soms echt door de bomen het bos niet meer”, weet Product- en marketingmanager Renée Bruinsma. “Denim houdt het liever simpel, met betrouwbare producten van hoge kwaliteit. En vooral ook door in normale taal te praten, zodat het vanzelf toegankelijk wordt.”

Daarom is bij Denim het aanbod simpel. “We hebben een helder productportfolio met niet teveel panelen. De drie categorieën die wij verkopen zijn: The Black & White family, zwart-witte panelen met de beste kosten-opbrengsten-verhouding, The All Black Stars, volledig zwarte panelen, en The Keep It Glassy, panelen die volledig uit glas bestaan met een garantie van 35 jaar.”

Denim heeft nóg een pluspunt, volgens Bruinsma. “We hebben een zorgvuldig geselecteerd partnernetwerk. Onze installateurs zijn echt onze ambassadeurs. Ze zijn professioneel en regelen alles tot in de puntjes voor de huiseigenaar. Als Denim ondersteunen we ze met een goed marketingpakket, zodat de panelen zich eenvoudig zelf verkopen.”

Alhoewel Denim vanaf 2014 een eigen gezicht heeft, bestaat het merk stiekem al sinds 2008 als onderdeel van de Solarclarity Group. De naam Denim hebben we gekozen omdat onze panelen veel overeenkomsten hebben met een oude vertrouwde spijkerbroek, vertelt Bruinsma. “Denim-panelen zijn net zo sterk en robuust als jeans. Spijkerstof gaat ook met gemak 25 jaar mee, net zo lang als de productgarantie op onze panelen.”